Onze klanten & best practices
Het verwerken van de wensen van alle medewerkers in een rooster is haast onbegonnen werk omdat het zeer tijdrovend is. Déhora hielp Rijkswaterstaat aan een nieuw rooster in slechts 4 weken in plaats van de gemiddelde 4 maanden. Lees in deze case hoe Déhora dit realiseerde.
Een cao is dikwijls een strak keurslijf dat weinig ruimte biedt voor een gunstig rooster. Déhora ondersteunt bedrijven bij het invullen van de paragraaf werk- en rusttijden en bij de cao-onderhandelingen om wel aan de eigen wensen te kunnen voldoen. Zo adviseerde zij ook Trespa bij de cao-onderhandelingen.
De inzet van het personeel is een van de belangrijkste stuurmiddelen om een hoger rendement te realiseren. Vandaag de dag zijn er diverse mogelijkheden om invloed uit te oefenen op het rooster en valt er nog meer te behalen indien organisaties goed op de hoogte zijn van de wet en de cao.
De steeds hogere eisen aan de efficiënte inzet van personeel en de aanscherping van de controles door de Nederlandse Arbeidsinspectie vragen om beter gekwalificeerde planners. SUCCES ziet dat de sleutel bij planning ligt en vroeg Déhora om hierover advies uit te brengen.
Een goed rooster maken is één. Maar waarom is het rooster zoals het is? En hoe kan het beter, afgestemd op het werkelijke werkaanbod én op de wensen van medewerkers? Een goede planner maakt niet alleen roosters maar weet ze ook strategisch in te zetten.
Medewerkers ervaren last-minute roosterwijzigingen vaak als onprettig, omdat hun werk-privé balans hierdoor wordt verstoord. Ook kost het veel tijd en energie om rekening te houden met de roostervoorkeuren van alle medewerkers. Om deze (en andere) problemen te verhelpen werd zelfroosteren geïmplementeerd bij NedTrain.