Onze klanten & best practices
Half april is Déhora Consultancy Group gestart met een interim-opdracht bij Laurens in de regio Rotterdam. Bas Misset, Managing Consultant bij Déhora, is daar als Workforce Manager a.i. aan de slag gegaan. Bas werkte aan de uitwerking en implementatie van een gecentraliseerde aanpak voor plannen en roosteren, voor twee verschillende organisatieonderdelen van Laurens.
Arkin, een omvangrijke organisatie die hoogwaardige geestelijke gezondheidszorg biedt, schakelde de expertise van Déhora in om een professionaliseringsslag te maken. Een toekomstgerichte aanpak was dan ook het doel van Déhora.
Een goed rooster maken is één. Maar waarom is het rooster zoals het is? En hoe kan het beter, afgestemd op het werkelijke werkaanbod én op de wensen van medewerkers? Een goede planner maakt niet alleen roosters maar weet ze ook strategisch in te zetten.
Medewerkers die zelf hun werktijden kunnen bepalen, houden werkstress makkelijker buiten de deur. Maar hoe creëer je regelvrijheid als medewerkers gebonden zijn aan roosters? Sanquin laat medewerkers zelf hun roosters maken (zelfroosteren).
Een verslavingskliniek in het midden van het land wilde zijn planafdeling optimaliseren. De consultants van Déhora zijn samen met de teammanagers aan de slag gegaan om de planorganisatie te optimaliseren om zodoende de kosten beter onder controle te houden.
Een grote zorgorganisatie in Zuid-Nederland (2300 medewerkers, VVT en Revalidatiezorg) werd geconfronteerd met organisatieonderdelen die elk hun eigen manier van roosteren hadden. Zij hebben Déhora gevraagd voor een oplossing om meer grip te krijgen op de inzet van personeel, zodanig dat de kwaliteit van de zorg en de kosten beter onder controle blijven.