Onze klanten & best practices
Medewerkers die zelf hun werktijden kunnen bepalen, houden werkstress makkelijker buiten de deur. Maar hoe creëer je regelvrijheid als medewerkers gebonden zijn aan roosters? Sanquin laat medewerkers zelf hun roosters maken (zelfroosteren).
Bij FloraHolland heeft de afdeling aanvoer te maken met hoge pieken en flinke dalen in het werk. Ook is er een duidelijk seizoenspatroon te ontdekken. Déhora zocht samen met FloraHolland naar oplossingen om beter om te kunnen gaan met deze flexibiliteit.
Bij de AH bleek dat het overdag bevoorraden van de winkels niet efficiënt was. Déhora adviseerde een proef te starten waarbij getest werd met zowel dag- als nachtdiensten. Ondanks dat in de cao niets was opgenomen over nachtdiensten en het personeel er ook niet voor was aangenomen, bleek deze oplossing succesvol.
Een verslavingskliniek in het midden van het land wilde zijn planafdeling optimaliseren. De consultants van Déhora zijn samen met de teammanagers aan de slag gegaan om de planorganisatie te optimaliseren om zodoende de kosten beter onder controle te houden.
Een grote zorgorganisatie in Zuid-Nederland (2300 medewerkers, VVT en Revalidatiezorg) werd geconfronteerd met organisatieonderdelen die elk hun eigen manier van roosteren hadden. Zij hebben Déhora gevraagd voor een oplossing om meer grip te krijgen op de inzet van personeel, zodanig dat de kwaliteit van de zorg en de kosten beter onder controle blijven.
Door de uitbreiding van het aantal passagiers, is Eindhoven Airport gestart met nieuwe zesweekse roosters die zijn ontwikkeld door Déhora. Door de komst van nieuwe collega's op de afdeling Planning heeft Eindhoven Airport zelf nieuwe roosters ontwikkeld. Hierbij maken zij succesvol gebruik van de de Working Time Office, een tool van Déhora om roosters te maken en te beheren.