Stichting Time Design: Onderzoek naar tijdintelligentie en bedrijfsprestaties

Onze klanten

Zij werken al in flow.

NedTrain

Meer productiviteit en minder mutaties door zelfroosteren

Medewerkers ervaren last-minute roosterwijzigingen vaak als onprettig, omdat hun werk-privé balans hierdoor wordt verstoord. Ook kost het veel tijd en energie om rekening te houden met de roostervoorkeuren van alle medewerkers. Om deze (en andere) problemen te verhelpen werd zelfroosteren geïmplementeerd bij NedTrain.

Grip op inzetbaarheid dankzij zelfroosteren

Medewerkers die zelf hun werktijden kunnen bepalen, houden werkstress makkelijker buiten de deur. Maar hoe creëer je regelvrijheid als medewerkers gebonden zijn aan roosters? Sanquin laat medewerkers zelf hun roosters maken (zelfroosteren).

Flexibiliteit: kracht en valkuil FloraHolland

Bij FloraHolland heeft de afdeling aanvoer te maken met hoge pieken en flinke dalen in het werk. Ook is er een duidelijk seizoenspatroon te ontdekken. Déhora zocht samen met FloraHolland naar oplossingen om beter om te kunnen gaan met deze flexibiliteit.

Inzet nachtdiensten voor bevoorradingen

Bij de AH bleek dat het overdag bevoorraden van de winkels niet efficiënt was. Déhora adviseerde een proef te starten waarbij getest werd met zowel dag- als nachtdiensten. Ondanks dat in de cao niets was opgenomen over nachtdiensten en het personeel er ook niet voor was aangenomen, bleek deze oplossing succesvol.

logo zorg verslavingskliniek planning

De planning in de zorg slim organiseren

Een verslavingskliniek in het midden van het land wilde zijn planafdeling optimaliseren. De consultants van Déhora zijn samen met de teammanagers aan de slag gegaan om de planorganisatie te optimaliseren om zodoende de kosten beter onder controle te houden.

In de zorg kosten en kwaliteit onder controle dankzij meer grip op de personele inzet

Een grote zorgorganisatie in Zuid-Nederland (2300 medewerkers, VVT en Revalidatiezorg) werd geconfronteerd met organisatieonderdelen die elk hun eigen manier van roosteren hadden. Zij hebben Déhora gevraagd voor een oplossing om meer grip te krijgen op de inzet van personeel, zodanig dat de kwaliteit van de zorg en de kosten beter onder controle blijven.

Ook interesse in onze dienstverlening?

Neem contact op en wie weet werken wij binnenkort samen