Compliance wil zeggen dat jouw organisatie werkt in overeenstemming met de geldende wet- en regelgeving. Hoe kun je de personele inzet zo organiseren en borgen dat jij binnen de (formele) grenzen van wet- en regelgeving blijft? Tegelijkertijd wil je de bedrijfsdoelstellingen behalen en jouw medewerkers fysiek en sociaal niet overbelasten.
Op het gebied van personeelsplanning moet iedere werkgever voldoen aan de minimale rusttijden en de maximale arbeidstijden van de Arbeidstijdenwet (ATW) en wellicht aan het Arbeidstijdenbesluit(ATB). Bijvoorbeeld complexe regelgeving rondom maximale rijtijden in het ATB Vervoer of bereikbaarheidsdiensten binnen de zorg. Of een lastige cao-bepaling zoals geen verplichte nachtdiensten of consignatie voor medewerkers vanaf 55 jaar. Hoe kun je toch nog zorgen dat jouw organisatie compliant blijft? Gelukkig zijn er meer mogelijkheden dan je denkt.
Is dit herkenbaar? Dan staan onze consultants voor je klaar om mee te denken naar een schaalbare oplossing
Wij verkennen met jou de voorwaarden vanuit de wet- en regelgeving. In overleg met betrokkenen stellen wij de bedrijfsmatige randvoorwaarden vast en maken wij passende voorstellen in de vorm van nieuwe roosters, roostercontroles, werktijdregelingen, instemmingsverzoeken of roostersoftware. Wij begeleiden het traject om tot een concrete en gedegen oplossing te komen en helpen je om deze te implementeren (inclusief training en opleiding).
Laat hier jouw gegevens achter of neem direct contact met ons op.
Een werktijdregeling beschrijft hoe de organisatie omgaat met werk- en rusttijden. Organisatiewijzigingen, nieuwe cao-regelgeving of andere roostermethodiek (bijvoorbeeld zelfroosteren) kunnen ervoor zorgen dat de bestaande regeling niet meer voldoet.
Wij controleren jouw roosters of conceptroosters op het voldoen aan de Arbeidstijdenwet.
Met onze RoosterScan brengen we de huidige kwaliteit van jouw roosters in beeld. Het betreft jouw huidige of nieuwe roosters of reeds uitgevoerde roosters. Uiteraard krijg jij aanbevelingen voor verbeteringen.