Meld je snel aan voor het PLAN! Event van 6 november in Wilp

Software voor het maken van een dienstenset

Operating Hours Assistant (OPA)

opa roostersoftware dienstenset

Wat kunt u verwachten?

  • Zeer gebruiksvriendelijk
  • Bepaal de best passende diensten bij uw werkaanbod
  • Direct inzicht in uw personeelsbehoefte
  • Bepaal consequenties bij wijzigingen in werkaanbod, seizoensinvloeden etcetera

Een ‘must have’ voor planners en planning managers

Welke soorten diensten passen het beste bij het benodigde werk binnen mijn organisatie? De ervaring leert dat dit een ingewikkeld karwei is voor veel planners of planning managers. U wilt zo min mogelijk leegloopuren, maar u wilt ook niet dat er te weinig medewerkers op de vloer staan op het moment dat u ze nodig heeft. De roostersoftware ‘OPA’ zorgt voor een goede afstemming van diensten ten opzichte van de hoeveelheid werk.

planning service center

Bepaal de best passende diensten

OPERATING HOURS ASSISTANT© (OPA) genereert automatisch een set van diensten die het beste aansluiten bij het werk.

Met dit softwarepakket kunt u complexe vragen over de beste diensttijden gerelateerd aan het werkaanbod en de beschikbaarheid van medewerkers eenvoudig beantwoorden.

Het softwarepakket is uitermate geschikt voor capaciteitsplanners, senior personeelsplanners of planning managers.

Wij komen graag langs voor een demo >

Hoe functioneert ‘OPA’ in de praktijk?

roosterprogramma-opa van ximesXIMES is al jaren succesvol als ontwikkelaar van software op het gebied van arbeidstijdmanagement. De know-how en ervaring is in verschillende gespecialiseerde producten van XIMES terug te vinden. Deze roostersoftware wordt door Déhora op de markt gebracht.

Met ‘OPA’ analyseert u de huidige situatie van uw organisatie, om vervolgens de optimale overeenstemming tussen bedrijfstijd en werktijden te bereiken. Daarna worden automatisch de best passende diensten gevonden en de benodigde personeelsbehoefte berekend. Conform de eisen van moderne organisaties houdt ‘OPA’ niet alleen rekening met de kwantitatieve gegevens (bijvoorbeeld werktijden en vakantie), maar ook met kwalitatieve factoren (bijvoorbeeld benodigde kwalificaties). Op regelmatige basis kan het nieuwe model worden getoetst en aan de veranderingen worden aangepast.

Een complementair product is de Shift Plan Assistant© (SPA), waarmee u roulerende dienstroosters kunt ontwerpen.

 

Welke resultaten levert ‘OPA’ u op?

Met de inzet van de roostersoftware ‘OPA’ kunt u de volgende vragen beantwoorden op het gebied van workforce planning:

  • Hoe delen wij het personeel het beste in als we de bedrijfstijden veranderen (bijvoorbeeld andere openingstijden, machinetijden en werkprocessen)?
  • Moeten wij de werktijden optimaliseren als het werkaanbod gaat veranderen?
  • Hoe kan onze organisatie beter inspelen op seizoensinvloeden door andere werktijden?
  • Hoe kunnen we meer grip krijgen bij kortdurende afwezigheid, bijvoorbeeld vanwege ziekte en verlof?
  • Hoe kunnen we ons personeel zo efficiënt mogelijk indelen, waarbij we rekening moeten houden met veel verschillende benodigde kwalificaties?
  • Hoe kunnen we de complexe werkindeling als gevolg van toenemende deeltijdcontracten vereenvoudigen?

De praktische voordelen van ‘OPA’ zijn:

  • Een optimale afstemming van de personele capaciteit ten opzichte van de hoeveelheid werk.
  • Gebruiksvriendelijke roostersoftware waarmee u altijd inzicht heeft in uw personeelsbehoefte bij wijzigingen in contracten, werktijden en werkaanbod.

 

Wilt u meer informatie of graag een demo aanvragen?

Neem direct contact met ons op of laat hier uw gegevens achter, dan helpen wij u graag verder.